niedziela, 11 maja 2014

Wstęp

      Witam serdecznie, zapraszam do oglądania moich zdjęć.
Nie są idealne, jeszcze :). Okazy dopasowuję wg informacji, które znajduję w internecie, raczej wizualnie. Jeżeli chcecie dokładny opis gatunków polecam gorąco blogi: http://swiatmakrodotcom.wordpress.com/opisy-gatunkow/; http://kolagen.wordpress.com/ . Pan Grzegorz Kolago i Mateusz to "pasjonaci-zapaleńcy" w tej dziedzinie. Oczarowali mnie swoimi blogami, nie sądziłam, że kiedykolwiek będę z taką chęcią czytała o robaczkach:) No nie sposób nie wspomnieć o pięknych zdjęciach macro. Te blogi to bajka!!!
 
      Moja przygoda z roślinkami i owadami zaczęła się gdy moja córcia miała wykonać do szkoły na lekcję przyrody, zielnik. Popełniłam przy identyfikacji mnóstwo błędów, część roślin choć pospolitych nie byłam w stanie dopasować do gatunku. Dotarło do mnie, że baaaaaaaaaaaaaardzo niewiele wiem na temat otaczającego mnie świata. Od kilku lat mieszkam poza miastem a łąkę i las mam " za płotem " więc  zaczęłam się dokształcać. W końcu wypadałoby znać sąsiedztwo.